Proven Web Concepts

Marketing automation

Marketing automation…. Binnen B2B Marketing is dit een veelvoorkomende term. Maar wat is het en wat kunt u ermee voor uw organisatie? Marketing automation is software, die speciaal is ontwikkeld voor marketingafdelingen en organisaties om de effectiviteit van marketing te verhogen op verschillende online kanalen (zoals e-mail, social media, websites). Met deze software kunnen de terugkomende taken geautomatiseerd worden.

Een belangrijk aspect van marketing automation is het automatisch aanleveren van specifieke informatie aan potentiële klanten. Deze informatie heeft als doel om geïnteresseerden te overtuigen om klant te worden. Wanneer u marketing automation inzet, kunt u, automatisch, uw (potentiële) klanten op het juiste moment met de juiste informatie bereiken. Hierdoor blijven klanten geïnteresseerd in uw bedrijf. Potentiële klanten ontwikkelen sneller interesse in uw bedrijf, product of dienstverlening, waardoor zij sneller overgaan tot een aankoop.

Voordelen van marketing automation

Door marketing automation toe te passen, ontwikkelt u een database met allerlei data van contacten. U weet bijvoorbeeld wie er op uw site komen, waar ze vandaan komen, welke pagina’s ze op de site bekijken of ze een whitepaper downloaden en wat ze precies doen, voordat ze daadwerkelijk klant worden. U bouwt hiermee informatie op van geïnteresseerden. Zo kunt u uw marketingactiviteiten hierop aanpassen en nieuwe informatie ontwikkelen. U krijgt inzicht in het gedrag van elke bezoeker op uw website, klanten en potentiële klanten.

Be so good they can’t ignore you

Steve Martin